Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2012

Προσωπικές θέσεις του μέλους του ΔΣ Φαρμακευτικού Συλλόγου Τρικάλων


Προσωπικές θέσεις του μέλους του ΔΣ Φαρμακευτικού Συλλόγου Τρικάλων

Η πληρωμή του Ιουνίου του ΕΟΠΥΥ έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην απόφαση που πρέπει να πάρει ο Φαρμακευτικός Σύλλογος ως προς τη συνέχιση της αναστολής πίστωσης στον ΕΟΠΥΥ. Χωρίς , κατά την άποψη μου, να αποτελεί ΛΥΣΗ στα προβλήματα του κλάδου , η εκτέλεση συνταγών ή μη κ η περαιτέρω πίστωση του ΕΟΠΥΥ, πρέπει να αναλύσουμε κάποιες παραμέτρους όπως

Από τη μια
1) τη δυνατότητα κ τη νομιμότητα της καταγγελίας της σύμβασης , μιας κ η σύμβαση ορίζει τη δυνατότητα καταγγελίας μετά από 1 έτος
2) τη δυνατότητα κ τη νομιμότητα της καταγγελίας της, την 16ή Σεπτεμβρίου κ εφόσον ο ΕΟΠΥΥ έχει εξοφλήσει τον Ιούνιο
3) Τη μετωπική συγκρουσή με τους ασθενείς
4) τη δυναμική του κλάδου στην εικόνα που σχηματίζεται από τις κατευθυνόμενες απειλές κ συκοφαντίες δημοσιογράφων κ πολιτικών
5) Την αντίδραση των μελών σε περίπτωση μεμονωμένων μελών ή ολόκληρων συλλόγων που ακολουθούν αντίθετη τακτική

Από την άλλη,
1)      Το ασαφές χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής του Ιουλίου «Από 12 Οκτώβρη έως ..» Τι σημαίνει άραγε αυτό? Γιατί το 12 Οκτώβρη από το 12 Νοέμβρη έχει μεγάλη διαφορά? Τί ποσοστό θα πληρωθεί κ σε ποιές ημερομηνίες? Κ τι θα γίνει , αν δεν πληρωθούμε σε αυτές? Πόσο ελαστικοί μπορούμε να είμαστε>
2)      Αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος με βάσει την οικονομική δυνατότητα του μεγαλύτερου ποσοστού των φαρμακείων , έτσι ώστε αυτά να είναι βιώσιμα. Πόσα φαρμακεία άραγε μπορούν να αντέξουν 3μηνη πίστωση?
3)      Ανάλυση του τρόπου εύρεσης χρημάτων. Υπάρχουν οι πόροι ή θα πρέπει να πιστώνουμε έναν οργανισμό που έχει de facto επ’ αορίστου μικρότερη οικονομική δυνατότητα? Ποια μέτρα θα πάρει ο ΕΟΠΥΥ? Θα αυξήσει τα ποσοστά συμμετοχών, θα μειώσει περισσότερο το ποσοστό κέρδους του φαρμακείου ή θα θεσμοθετήσει τη δραστική ουσία όπως συστήνει η Task force??
4)      Με την καθυστέρηση των πληρωμών του , ο  ΕΟΠΥΥ χάνει ένα μεσοσταθμικό 3% μηνιαίο rebate από τα φαρμακεία. Δε θα αποτελούσε πιο συμφέρουσα λύση για τον οργανισμό να δανειοδοτηθεί από την τράπεζα κ σαφέστατα χαμηλότερο επιτόκιο?
5)      Προσδιορισμός αποπληρωμής παλαιών οφειλών του ΟΠΑΔ, της ΔΕΗ κ λοιπόν μικροταμείων. Ποσοστά κ ημερομηνίες. Πρέπει να τεθεί κ ο προβληματισμός της εφαρμογής του νόμου περί διαγραφής των οφειλών του δημοσίου μετά το πέρας της διετίας, η κατεύθυνση της κυβέρνησης προς κούρεμα των οφειλών του ΕΟΠΥΥ κ η νομική μας κάλυψη σε αυτές τις περιπτώσεις. Άραγε, γιατί δε νομοθετείται ο συμψηφισμός των οφειλών??
6)      Τη διασφάλιση σε περίπτωση άρσης της αναστολής, περί  συκοφαντικών δηλώσεων από την ηγεσία του υπουργείου.
7)      Τη βιωσιμότητα των φαρμακαποθηκών οι οποίες κυμαίνονται σε οριακά επίπεδα.. Χρειάζονται απλά 2-3 συνάδελφοι να χρεώσουν τόσο μια φαρμακαποθήκη κ να την κλείσουν..

Όπως προανέφερα, η απόφαση άρση της αναστολής ή μη δε θα λύσει κανένα θέμα.. Απλά θα κρύψει τα πραγματικά προβλήματα με την τακτική του στρουθοκαμηλισμού…  Αντί να τσακώνονται οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι μεταξύ τους, πρέπει να υπάρχει μια ομόφωνη απόφαση στη ΓΣ του ΠΦΣ κ καθολική εκτέλεση της απόφασης αυτής, τόσο από τους τοπικούς Συλλόγους κ πάνω από όλα από το μέλη αυτών.

Χαρίσης Γιάννης ,
Μέλος Φαρμακευτικού Συλλόγου Τρικάλων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου