1. Καθορίζονται ανά ιατρό τα μηνιαία ελάχιστα ποσοστιαία όρια συνταγογράφησης φαρμάκων δραστικών ουσιών οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς προστασίας και ως εκ τούτου δεν θεωρούνται μοναδικές, σύμφωνα με το Παράρτημα 1 της παρούσης. Τα όρια αυτά έχουν προκύψει από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων συνταγογράφησης του έτους 2013 και την προοπτική απεικόνιση της διαμόρφωσης του στόχου συνταγογράφησης για το έτος 2014, με βάση τη διαθεσιμότητα φαρμάκων δραστικών ουσιών οι οποίες δεν
2. Καθορίζονται όρια στην φαρμακευτική δαπάνη εκάστου ιατρού ανάλογα με την ειδικότητα, τον αριθμό των ασθενών για τους οποίους συνταγογραφεί, την Περιφερειακή Ενότητα της χώρας όπου έχει έδρα και το μήνα του έτους (εποχικότητα) σύμφωνα με το Παράρτημα 2 της παρούσης. Τα όρια αυτά έχουν προκύψει από την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων από
την έκδοση των συνταγών του έτους 2013 σε ολόκληρη την επικράτεια, ανάλογα με την ειδικότητα του ιατρού, την Περιφερειακή Ενότητα που εδρεύει και την επισκεψιμότητα τον αντίστοιχο μήνα του έτους. Τα παραπάνω όρια αφορούν κάθε ιατρό που συνταγογραφεί για τους
ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ και του γνωστοποιούνται μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Η ΗΔΙΚΑ ενσωματώνει τα όρια αυτά στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και ενημερώνει καθημερινά τον ιατρό για την ύπαρξη ή όχι υπέρβασης, καθώς και το ποσοστό αυτής, υπολογίζοντας σε ημερησία βάση τον αριθμό των διαφορετικών ασθενών και τον προκαθορισμένο μέσο όρο δαπάνης αυτών. Σε περίπτωση επανειλημμένης υπέρβασης ο ιατρός καλείται από τον ΕΟΠΥΥ για να δικαιολογήσει τη συνταγογράφησή του, γεγονός που δύναται να επισύρει διοικητικές κυρώσεις στον ιατρό σε περίπτωση μη επαρκούς
αιτιολόγησης και ποινές, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση των ορίων και του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ. Ο ΕΟΠΥΥ δύναται να καθορίσει σύστημα ανταμοιβών για τους ιατρούς των οποίων η δαπάνη συνταγογραφούμενων φαρμάκων στο τέλος έκαστου μήνα υπολείπεται του προκαθορισμένου μέγιστου ορίου. Από την εφαρμογή της παρούσης εξαιρείται η συνταγογράφησή που αφορά σε χρόνιους νεφροπαθείς τελικού σταδίου (υπό αιμοκάθαρση, υπό περιτοναϊκή διύλιση και υπό μεταμόσχευση), σε καρδιοπαθείς τελικού σταδίου (μηχανική καρδιά, ανεπάρκεια τελικού σταδίου, μεταμόσχευση καρδιάς), σε ασθενείς που πάσχουν από ηπατική ανεπάρκεια (ηπατική ανεπάρκεια τελικού σταδίου μη αντιρροπούμενη κίρρωση, μεταμόσχευση ήπατος), σε μεταμοσχευθέντες ρευστών ή συμπαγών οργάνων, σε καρκινοπαθείς, σε πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία και σε πάσχοντες από κυστική ίνωση. Εξαιρούνται επίσης τα φάρμακα των οποίων την χρήση προεγκρίνει ο ΕΟΠΥΥ μέσω των επιτροπών του. Με απόφαση του Προέδρου του ΕΟΠΥΥ, δύνανται να εξαιρούνται από την εφαρμογή της παρούσης, επιπλέον κατηγορίες ασθενών και ειδικές κατηγορίες ιατρών, μετά από γνωμοδότηση της Ειδικής Επταμελούς Επιτροπής της υπ’ αριθμ. οικ. 12449/7.2.2014 (ΦΕΚ Β/256/7.2.2014) υπουργικής απόφασης.
3. Κατά την εκτέλεση των συνταγών οι φαρμακοποιοί υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν στον ασθενή, για κάθε συνταγή συγκεκριμένης δραστικής ουσίας χωριστά, το φάρμακο με την χαμηλότερη τιμή και το ποσό συμμετοχής που του αντιστοιχεί. Εφόσον ο ασθενής επιλέξει
ακριβότερο φάρμακο, πληρώνει τη διαφορά και ο φαρμακοποιός οφείλει πριν την εκτέλεση της συνταγής να ενημερώσει τον ασθενή για το σύνολο της συμμετοχής του. Το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και εκτέλεσης συνταγών προσαρμόζεται από την ΗΔΙΚΑ ώστε
ο ΕΟΠΥΥ να ελέγχει σε Μηνιαία βάση τα δεδομένα εκτέλεσης συνταγών ανά φαρμακοποιό, να προβαίνει σε συγκριτικές αναλύσεις στην βάση προκαθορισμένων δεικτών και να θεσπίζει κίνητρα και αντικίνητρα για τους φαρμακοποιούς για την επίτευξη των στόχων του Οργανισμού.
4. Οι παρ 1 και 2 του άρθρου 16 της υπ’ αριθμ οικ. 3457/14.1.2014 (ΦΕΚ Β΄/64/16.1.2014) υπουργικής απόφασης και το εδάφιο από... «Η πρώτη παράγραφος του άρθρου 16 της υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. οικ 3457 (ΦΕΚ Β΄/64/16.1.2014)...έως... δύναται να επαναπροσδιορίζονται τα όρια σε εξαιρετικές και αιτιολογικές περιπτώσεις οι οποίες αξιολογούνται κατά περίπτωση» της υπ’ αριθμ. οικ.12449/7.2.2014 (ΦΕΚ Β/256/7.2.2014) υπουργικής απόφασης ,παύουν να ισχύουν.
τελούν υπό καθεστώς προστασίας εντός κάθε θεραπευτικής κατηγορίας. Τα όρια αφορούν κάθε ιατρό που συνταγογραφεί για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ και του γνωστοποιούνται μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Η ΗΔΙΚΑ ενσωματώνει
τα όρια αυτά στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, το οποίο με τη σειρά του δεν επιτρέπει στον ιατρό να συνταγογραφεί φάρμακα που τον κατατάσουν κάτω από το καθορισμένο ελάχιστο ποσοστό συνταγογράφησης φαρμάκων με δραστική ουσία εκτός προστασίας. Ο ΕΟΠΥΥ, δύναται να καθορίσει σύστημα ανταμοιβών για τους ιατρούς των οποίων η μηνιαία συνταγογράφηση υπερκαλύπτει τα καθορισμένα ελάχιστα όρια συνταγογράφησης φαρμάκων δραστικών ουσιών οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς προστασίας.
τα όρια αυτά στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, το οποίο με τη σειρά του δεν επιτρέπει στον ιατρό να συνταγογραφεί φάρμακα που τον κατατάσουν κάτω από το καθορισμένο ελάχιστο ποσοστό συνταγογράφησης φαρμάκων με δραστική ουσία εκτός προστασίας. Ο ΕΟΠΥΥ, δύναται να καθορίσει σύστημα ανταμοιβών για τους ιατρούς των οποίων η μηνιαία συνταγογράφηση υπερκαλύπτει τα καθορισμένα ελάχιστα όρια συνταγογράφησης φαρμάκων δραστικών ουσιών οι οποίες δεν τελούν υπό καθεστώς προστασίας.
2. Καθορίζονται όρια στην φαρμακευτική δαπάνη εκάστου ιατρού ανάλογα με την ειδικότητα, τον αριθμό των ασθενών για τους οποίους συνταγογραφεί, την Περιφερειακή Ενότητα της χώρας όπου έχει έδρα και το μήνα του έτους (εποχικότητα) σύμφωνα με το Παράρτημα 2 της παρούσης. Τα όρια αυτά έχουν προκύψει από την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων από
την έκδοση των συνταγών του έτους 2013 σε ολόκληρη την επικράτεια, ανάλογα με την ειδικότητα του ιατρού, την Περιφερειακή Ενότητα που εδρεύει και την επισκεψιμότητα τον αντίστοιχο μήνα του έτους. Τα παραπάνω όρια αφορούν κάθε ιατρό που συνταγογραφεί για τους
ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ και του γνωστοποιούνται μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Η ΗΔΙΚΑ ενσωματώνει τα όρια αυτά στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και ενημερώνει καθημερινά τον ιατρό για την ύπαρξη ή όχι υπέρβασης, καθώς και το ποσοστό αυτής, υπολογίζοντας σε ημερησία βάση τον αριθμό των διαφορετικών ασθενών και τον προκαθορισμένο μέσο όρο δαπάνης αυτών. Σε περίπτωση επανειλημμένης υπέρβασης ο ιατρός καλείται από τον ΕΟΠΥΥ για να δικαιολογήσει τη συνταγογράφησή του, γεγονός που δύναται να επισύρει διοικητικές κυρώσεις στον ιατρό σε περίπτωση μη επαρκούς
αιτιολόγησης και ποινές, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση των ορίων και του προϋπολογισμού του ΕΟΠΥΥ. Ο ΕΟΠΥΥ δύναται να καθορίσει σύστημα ανταμοιβών για τους ιατρούς των οποίων η δαπάνη συνταγογραφούμενων φαρμάκων στο τέλος έκαστου μήνα υπολείπεται του προκαθορισμένου μέγιστου ορίου. Από την εφαρμογή της παρούσης εξαιρείται η συνταγογράφησή που αφορά σε χρόνιους νεφροπαθείς τελικού σταδίου (υπό αιμοκάθαρση, υπό περιτοναϊκή διύλιση και υπό μεταμόσχευση), σε καρδιοπαθείς τελικού σταδίου (μηχανική καρδιά, ανεπάρκεια τελικού σταδίου, μεταμόσχευση καρδιάς), σε ασθενείς που πάσχουν από ηπατική ανεπάρκεια (ηπατική ανεπάρκεια τελικού σταδίου μη αντιρροπούμενη κίρρωση, μεταμόσχευση ήπατος), σε μεταμοσχευθέντες ρευστών ή συμπαγών οργάνων, σε καρκινοπαθείς, σε πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία και σε πάσχοντες από κυστική ίνωση. Εξαιρούνται επίσης τα φάρμακα των οποίων την χρήση προεγκρίνει ο ΕΟΠΥΥ μέσω των επιτροπών του. Με απόφαση του Προέδρου του ΕΟΠΥΥ, δύνανται να εξαιρούνται από την εφαρμογή της παρούσης, επιπλέον κατηγορίες ασθενών και ειδικές κατηγορίες ιατρών, μετά από γνωμοδότηση της Ειδικής Επταμελούς Επιτροπής της υπ’ αριθμ. οικ. 12449/7.2.2014 (ΦΕΚ Β/256/7.2.2014) υπουργικής απόφασης.
ακριβότερο φάρμακο, πληρώνει τη διαφορά και ο φαρμακοποιός οφείλει πριν την εκτέλεση της συνταγής να ενημερώσει τον ασθενή για το σύνολο της συμμετοχής του. Το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και εκτέλεσης συνταγών προσαρμόζεται από την ΗΔΙΚΑ ώστε
ο ΕΟΠΥΥ να ελέγχει σε Μηνιαία βάση τα δεδομένα εκτέλεσης συνταγών ανά φαρμακοποιό, να προβαίνει σε συγκριτικές αναλύσεις στην βάση προκαθορισμένων δεικτών και να θεσπίζει κίνητρα και αντικίνητρα για τους φαρμακοποιούς για την επίτευξη των στόχων του Οργανισμού.
4. Οι παρ 1 και 2 του άρθρου 16 της υπ’ αριθμ οικ. 3457/14.1.2014 (ΦΕΚ Β΄/64/16.1.2014) υπουργικής απόφασης και το εδάφιο από... «Η πρώτη παράγραφος του άρθρου 16 της υπουργικής απόφασης υπ’ αριθμ. οικ 3457 (ΦΕΚ Β΄/64/16.1.2014)...έως... δύναται να επαναπροσδιορίζονται τα όρια σε εξαιρετικές και αιτιολογικές περιπτώσεις οι οποίες αξιολογούνται κατά περίπτωση» της υπ’ αριθμ. οικ.12449/7.2.2014 (ΦΕΚ Β/256/7.2.2014) υπουργικής απόφασης ,παύουν να ισχύουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου